Om det finns en inkörsport i rally är det kanske genom att sätta sig i en Suzuki 1300 från 1980-talet.
I fjol gjorde Eskilstunalöftet Robert Andersson det och vann.
I år blev han Svensk mästare i den tvåhjulsdrivna klassen (R2) i en betydligt mer påkostad satsning.
– Vi är gamla gubbar på 46 år och det här är väl mer eller mindre en hobby. Ska vi satsa vidare får vi väl vinna på lotto eller hitta en sponsor med obegränsat med pengar, säger årets vinnare av Suzuki 1300 rallycup.
Joacim Ryding har inte möjlighet att spänna de ekonomiska musklerna.
Men köra rally kan han.
Tillsammans med kartläsaren Magnus Simensen var de i stort sett färdiga mästare innan den sista deltävlingen.
– Av nio deltävlingar startade vi i sju och vann sex av dem och kom tvåa i en deltävling, säger han anspråkslöst om den vinnande resultatraden.
– Men du kan väl kolla det där på någon hemsida . . .
Vinnarbilen är från 1988 och blev en gemensam klass på grund av dess enkelhet och standard. Det är en populär bil att tävla i sprint, med sin relativt pigga motor i förhållande till den låga vikten.
De första modellerna var dock trögstyrda.
– Det går att göra efterhandsmodifieringar eller godkända tilläggskonstruktioner. Servostyrning är en sådan. Utväxlingen kan vara lite felaktiga steg i för rally. Du får ändra och plocka isär ganska fritt i växellådan bara det sitter i originalhuset, säger Joacim.
Årets 46-åriga mästare lär fortsätta att styra sin 32 år gamla Suzuki.
– Det är en kul klass där det är ganska blandat med förare.