Målet är 10 000 sålda årskort totalt, en väldigt hög siffra förstås. Men så här långt har IFK Norrköping bra fart på försäljningen av årskorten. Man är redan nästan halvvägs dit.
– Det går fantastiskt, det är samma tryck fortfarande på kansliet, säger Mårten Jacobsson på marknadsavdelningen.
Under måndagsförmiddagen var stapeln på klubbens hemsida uppe i 4 511. Det innebär i så fall att man passerat siffran för vad man hade under hela guldsäsongen 2015.
– Ja, just det. Det stämmer faktiskt, säger Jacobsson när NT-sporten konstaterar det faktumet.
– Vi hade någonstans runt 4 480 totalt i år. Dels är det att av gjort det bra sportsligt förstås som gör det här, dels har vi också kört en del kampanjer nu i december. Det ska bli intressant att se var vi ligger den 23:e december när vi stänger kansliet över julen.
Är det främst Curva Nordahl som ni sålt till?
– Det är mycket där. 30 procent av det som är sålt är där ungefär. Men även familjeläktaren och de bästa platserna på både västra och östra läktaren. Jag tror att många känner att det var fullt på ett par matcher under det här året och att man vill säkra upp en plats om det blir svårt att få tag på.
Den höga målsättningen att komma upp i femsiffrigt i försäljningen tror Mårten Jacobsson fortfarande är möjligt.
– Det har gått lite fortare än jag trodde, men det är ändå svårt att säga var det slutar. Vi måste fortfarande ha 2 000 bortaplatser, säkerhetszoner och sådant men med de gränserna skulle vi kunna komma upp i 12 500–13 000 årskort som mest. Även om det nog blir svårt att nå den siffran.