Bilverkstäder får allt bättre betyg

Bilägarna i Östergötland blir allt nöjdare med bilverkstäderna.

Östergötland2008-11-06 00:16
74 procent av kunderna är nöjda, enligt en undersökning från Kontrollerad Bilverkstad, KBV. Fjolårets siffra var 72 procent. Riksgenomsnittet för bilverkstädernas nöjda kunder ligger på 72 procent, vilket är en procentenhet bättre än i fjol. Fastställa åtgärder
Det är framför allt verkstadspersonalens förmåga att fastställa åtgärdsbehovet som lyft upp snittbetyget i Östergötland.Undersökningen visar på en förbättring på samtliga områden med undantag för hur väl fakturan stämmer från inbokning till färdig bil där man noterar en marginell försämring.Sämre 2006
- Sedan vi startade mätningarna 2004 har det varit en positiv kurva med undantag för 2006 då det var en nedgång. I år ser vi att den positiva trenden håller i sig, säger KBV:s vd Leif Fagerlund i ett pressmeddelande. KBV mäter både reparationskvaliteten och kundomhändertagandet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om