Bättre betyg för länets bilverkstäder

Bilägarna i Östergötland blir allt nöjdare med bilverkstäderna

Östergötland2008-11-04 11:17
. 74 procent av kunderna är nöjda, enligt en undersökning från , Kontrollerad Bilverkstad, KBV. Fjolåret siffra var 72 procent. Riksgenomsnittet för bilverkstädernas nöjda kunder ligger på 72 procent, vilket är en procentenhet bättre än i fjol. Det är framför allt verkstadspersonalens förmåga att fastställa åtgärdsbehovet som lyft upp snittbetyget i Östergötland.Undersökningen visar på en förbättring på samtliga områden med undantag för hur väl fakturan stämmer från inbokning till färdig bil där man noterar en marginell försämring.- Sedan vi startade mätningarna 2004 har det varit en positiv kurva med undantag för 2006 då det var en nedgång. I år ser vi att den positiva trenden håller i sig och att rikssnittet har ökat till 72 procent från 71 procent år 2007, säger KBV:s vd Leif Fagerlund i ett pressmeddelande. Undersökningen är KBVL:s fjärde i rad och man mäter både reparationskvaliteten och kundomhändertagandet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om