Redan innan flygplatsen öppnade entrén hade folk börjat samlas utanför och snabbt fylldes köerna på i höstsolen.
– Kön är flera hundra meter lång och det har fortsatt komma folk hela dagen. Det är roligt att så många vill komma hit, säger Ola Matsson, vd för Norrköping airport som fyllde 85 år på lördagen och öppnade grindarna för allmänheten.
Besökarna hade chansen att bland annat se flygledartornet inifrån, ta en rundtur med helikopter eller prova på att spaka ett flygplan.
Det var den 9 september 1934 som Norrköping airport invigdes.
– Det var två år innan Bromma flygplats invigdes. Norrköping airport är den äldsta trafikflygplatsen i Sverige, berättar Ola Matsson.
På den tiden fanns fortfarande Kungsängens gård, som låg intill. Sedan dess har mycket hänt, vilket de som ville kunde se på fotoutställningen i gamla inrikeshallen.
Flygplatsens framtid är mer osäker.
– Det är svårt att säga hur framtiden ser ut, eftersom kommunen utreder flygplatsens framtid. Det är tre alternativ som utreds, säger Ola Matsson.
Kommunen utreder om det går att kombinera charter med reguljärflyg, att fortsätta med bara charter eller att enbart köra med nyttotrafik.
– Jag hoppas att utredningen kommer fram till att vi ska ha reguljärtrafik. Reguljärflyg är viktigt för orten och företagen.
Skulle ni klara er utan kommunalt bidrag?
– Egentligen gör ingen flygplats i Sverige det. Jag tycker man måste se flygplatsen som en del av infrastrukturen, säger Ola Matsson.
Vid 15-tiden hade flygplatsen haft över 5000 besökare.