Den här våren händer det mycket i Knäppingsborg. Emil Colldin, kommersiell förvaltare på fastighetsägaren Castellum, sammanfattar läget.
– Den här veckan flyttar en ny webbyrå in från Stockholm, nu på lördag är det premiär för ett nytt koncept i gamla Bagarstugan och den 1 april öppnar en klinik med fokus på botoxbehandlingar. Vi får in tre spännande verksamheter som står för lite nytt tänk, säger Colldin.
Tre kommer in – en försvinner i samma veva. Klädbutiken Noor of Sweden har redan slagit igen.
– Det känns givetvis tråkigt. Men Noors verksamhet lever ju vidare genom sin webbutik, säger Colldin.
Är Knäppingsborg på väg att byta inriktning?
– Nej, det tycker jag inte. Vårt mål är fortfarande att ha butiker, caféer och restauranger i gatuplan, medan kontor och andra verksamheter, exempelvis inom hälsa och skönhet, tar plats på de övriga våningsplanen, säger Emil Colldin.
Jakten på att hitta en ny hyresgäst till Noors lokaler är redan igång.
– Vi har ett par intressenter på gång, men än är det för tidigt att säga nåt om det. Det behöver inte nödvändigtvis bli en butik då skyltningen är ut mot gatan. Skyltlägen in mot gården vill vi helst se fyllas med butiker och restauranger, säger Emil Colldin.
När det gäller koncepthuset som öppnar lördagen den 7 mars, Salo Art & Wellbeing, så innehåller det en blandning av galleri, föreläsningar, massage och försäljning av bland annat smycken, konst, tavlor och böcker.