Hugo köper Otten

Nattklubben Hugo köper grannen Otten. 1 januari sker övertagandet och köpet innebär att Otten blir innestället för de yngre medan Hugo byter stil och riktar in sig på de som är 23 år och uppåt.

Foto: Magnus Andersson

Norrköping2010-11-30 11:00

Affären har varit på gång ett tag och i förra veckan ramlade de sista pusselbitarna på plats när Nedim Ergul och hans sex kompanjoner hos Hugo köpte konkurrenten Otten.

Nyårsafton blir sista kvällen för gamla Otten.

- Vi kommer att ha öppet fredagar och lördagar under december plus annandagen och nyårsafton. Sedan är det slut, säger Johan Doverhjelm, som ägt Otten i fem år.

Med de nya ägarna kommer Otten att bli tillhållet för den yngre publiken. Nedim Ergul berättar att de som gått på Hugo kommer att känna igen sig även om det sker i Ottens lokaler som får ett nytt namn.

- Den kommer inte att heta Otten, så mycket är klart, säger Nedim.

Däremot behåller Hugo namnet men ändrar inriktning.

- Det finns en marknad för den äldre publiken, framför allt sedan Bomullsfabriken slog igen och det är de vi vill åt, säger Nedim.

Han berättar att Hugo har äldre gäster, som bowlar och äter, men drar sig bort vid 22-tiden när de yngre gästerna fyller på lokalerna.

Med det nya konceptet räknar Nedim Ergul att de äldre gästerna kan stanna på Hugo medan före detta Otten fylls av dem mellan 18 och 23 år.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om