Ny Normalbutik öppnar i centrum

Den danska butikkedjan Normal expanderar i Norrköping. En större butik ska öppna i Galleria Domino under våren.

Felicia Höglund blir ny butikchef för Normal i Galleria Domino. "Det är bra att det öppnar en butik i stan", säger hon.

Felicia Höglund blir ny butikchef för Normal i Galleria Domino. "Det är bra att det öppnar en butik i stan", säger hon.

Foto: Elin Holmer

Norrköping2023-03-10 18:00

Östergötlands första Normalbutik etablerades i Mirum Galleria för snart fem år sedan. Nu ska snart ytterligare en Normal öppna i Norrköping, denna gång i Galleria Domino. 

undefined
I slutet av april beräknas den nya butiken öppna i Galleria Domino.

– Det är beräknat att den öppnar i slutet av april i lokalen där Sandströms tidigare låg, säger Felicia Höglund, butikschef för den nya Normal.   

Sortimentet kommer vara detsamma som i den redan befintliga butiken. Skillnaden är att den nya Normal kommer vara större, mellan 350 till 370 kvadratmeter, och ha runt 15 till 16 anställda. 

undefined
Här byggs den nya större Normalbutiken i Domino Galleria.

Felicia Höglund, som även är nuvarande butikschef för Normal i Hageby, tror inte att den befintliga butiken kommer påverkas negativt av att en ny större butik med ett mer centralt läge öppnar.

 – Jag tror inte det blir någon större skillnad. Vi märkte inte av något när Linköping öppnade upp sin första Normalbutik, vilket gjorde att Linköpingsbor inte behövde åka till Mirum längre. Jag tror fler kunder kommer lära känna oss nu vilket blir en fördel, berättar hon. 

undefined
Butiken har ett brett sortiment av kosmetika, hudvård, godis, hushållsprylar med mera.

Butiken säljer vanliga märkesprodukter men för ett billigare pris. Konceptet är uppskattat och förra året blev Normal utsedd till "Årets butik" på Norrköpings Handelsgala. Att butiken nu väljer att expandera beror dels på att de länge letat lokal men också att de gått med vinst den senaste tiden trots rådande lågkonjunktur.

– Vi säljer mer än vad vi någonsin tidigare gjort. Våra inköp blir dyrare, men vi märker att våra kunder blir medvetna om priser. Då kommer de till oss, säger Felicia Höglund.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!