Det var i bredaste laget för nattens transport till den nya fjärrvärmeanläggningen som byggs på Ingelsta industriområde.
Vikten på 35–40 ton var hanterbart.
Bredden, 7.29 meter, var lite knixigare när den första delen av två till den nya biobränslepannan skulle transporteras.
– Det går inte att vara så mycket bredare om det ska kunna passera genom Norrköping, säger Tomas Johansson, vd tunghantering i Norrköping AB.
Fordonet fick köra Norra Promenaden i vänster körfält.
– Vi fick sick-sacka oss fram. Sedan är det några kritiska punkter vid spårvagnsövergången. Det har gått väldigt mycket planering inför det här jobbet. Skyltar och dispenser och sedan kolla vägen så att måtten finns. Normalt får man bara transportera med 2,60 meters bredd.
På fredag ska nästa del av pannan flyttas samma väg.
– Den är på vår gård idag. Sedan ska det svetsas ihop. Den är lite högre men lite smalare, så den ska kunna gå lättare förbi i stan.
I slutet på veckan kommer det spektakulära lyftet då pannan ska sänkas ned i det nya 350-miljonersprojeket.
– Ofta vill man göra så stora bitar som möjligt på plats i fabriken nu för att tiden och sedan sätta det på plats, säger Tomas Johansson.
Björn Persson, regional kommunikationschef på Eon, bekräftar det kommande lyftet.
– På fredag morgon kommer pannan lyftas i, som kommit i delar till Sverige. Den ska svetsas ihop för att sedan placeras med hjälp av gigantiskt stora kranar som kan lyfta tungt. Det blir spektakulärt.