Under torsdagskvällen arrangerades ett event i de nybyggda lokalerna ovanför innerstadens köpcentrum. Initiativet till eventet tjejkväll kom från Ann-Sofie Speer som driver butiken Fideli och av Henrik Jennefors, vd för Optiker Persson.
– Vi kände att vi ville göra något riktigt roligt nu när våren kommer, det har varit en tuff höst för många, säger Ann-Sofie Speer.
På eventet genomfördes en modevisning där den röda tråden faktiskt var rosa.
– Rosa är speciellt populärt den här våren, gärna i kombination med rött. Det var ett tag sedan just rosa var populärt, så många är nog sugna på den färgen, säger modeföretagaren.
Ljusblått är också en av de populära färgerna just nu, enligt Ann-Sofie Speer.
Även när det kommer till accessoarer verkar trenden i år vara att våga testa något färgglatt.
– Färg är absolut den största trenden i vår, vilket syns i solglasögonkollektionerna. Metallen är också på väg tillbaka, med stora influenser från 90-talet, säger Johannes Kilner som var på plats för att representera märket Celine.
På eventet fanns också influencern Nicoline Hedlund Beletic. Även hon vill se mer av färg i vardagen, i synnerhet rosa.
– Jag har så mycket svart på mig i vanliga fall, så nu längtar jag efter färg i alla dess former.
Varför tror du att rosa är så populärt just nu?
– Det är så feminint och snyggt. Samtidigt passar det till mycket, jag gillar det, säger Nicoline Hedlund Beletic.