Engagerad insamling till krigets offer

Ukrainainsamling gav 600 000 kronor. Ingelsta Shopping donerade fem kronor per besökare.

Joakim Ritzén, centrumchef på Ingelsta Shopping, upplevde ett stort engagemang kring insamlingen. Ingelsta skänkte fem kronor per besökare.

Joakim Ritzén, centrumchef på Ingelsta Shopping, upplevde ett stort engagemang kring insamlingen. Ingelsta skänkte fem kronor per besökare.

Foto: Anders Wiklund/TT, Fredrik Rosander, Simon Billemar

Norrköping2022-04-05 15:30
undefined
Kunder och företag var givmilda när pengar samlades in till krigets offer i Ukraina.

Den 18 mars hölls en insamling i Eurocommercials sju köpcentrum – där Ingelsta Shopping ingår – till förmån för FN:s flyktingorgan UNHCR:s hjälparbete i Ukraina. Resultatet blev 500 000 kronor för antalet besökare och 100 000 kronor i swish.

undefined
Joakim Ritzén, centrumchef på Ingelsta Shopping, upplevde ett stort engagemang kring insamlingen.

–  Fantastiskt att så många ville komma till oss den här dagen och bidra. Vi upplevde ett mycket stort engagemang med mycket mer folk än vanligt en fredag. Krisen i Ukraina berör, säger Joakim Ritzén, centrumchef, Ingelsta Shopping.

undefined
Ingelsta Shopping skänkte fem kronor per besökare.

Ingelsta Shopping donerade fem kronor för varje besökare den aktuella fredagen som även innehöll en rad olika aktiviteter i huset.

– Swish-summan kan komma att ändras då insamlingen inte avslutades förrän 31 mars, utvecklar Joakim Ritzén.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!