Stolta gruppchefen Romana Hävemyr svarar glatt på frågor om utmärkelsen.
– Det här känns jättebra, en härlig bekräftelse på att vi jobbar rätt, säger hon.
Under ett års tid har Eons kundsupport mottagit så kallade spöksamtal där företaget Q Survey utgett sig för att vara kunder, och samtidigt mätt kundrådgivarens kompetens, bemötande och allmänna attityd.
– När de har gjort 200 samtal av den här typen, där de utger sig för att vara kunder, nomineras tre företag som sedan får pris, säger Romana Hävemyr.
I år visade det sig att Eons kundsupport kammat hem förstapriset i kategoring miljö och energi. Totalt arbetar bortåt 200 kundrådgivare i Norrköping och Sollefteå, och bortåt 2 500 samtal hanteras dagligen.
– De vanligaste frågorna rör flyttar, fakturafrågor och avtal, säger Romana Hävemyr.
Tillsammans med kollegor har hon redan varit på plats i Stockholm och mottagit utmärkelsen.
Har ni hunnit fira ordentligt?
– Nej, inte än. Men förberedelsena inför det pågår för fullt.