"En härlig bekräftelse på att vi jobbar rätt"

Eons kundsupport, med bas i Norrköping och Sollefteå, har kammat hem första pris i SM i kundservice.

Glada vinnare. Ett gäng från Eons kundsupport har redan hunnit motta den stolta utmärkelsen som delades ut i Stockholm för en tid sedan.

Glada vinnare. Ett gäng från Eons kundsupport har redan hunnit motta den stolta utmärkelsen som delades ut i Stockholm för en tid sedan.

Foto: Privat

Norrköping2017-01-30 13:28

Stolta gruppchefen Romana Hävemyr svarar glatt på frågor om utmärkelsen.

– Det här känns jättebra, en härlig bekräftelse på att vi jobbar rätt, säger hon.

Under ett års tid har Eons kundsupport mottagit så kallade spöksamtal där företaget Q Survey utgett sig för att vara kunder, och samtidigt mätt kundrådgivarens kompetens, bemötande och allmänna attityd.

– När de har gjort 200 samtal av den här typen, där de utger sig för att vara kunder, nomineras tre företag som sedan får pris, säger Romana Hävemyr.

I år visade det sig att Eons kundsupport kammat hem förstapriset i kategoring miljö och energi. Totalt arbetar bortåt 200 kundrådgivare i Norrköping och Sollefteå, och bortåt 2 500 samtal hanteras dagligen.

–  De vanligaste frågorna rör flyttar, fakturafrågor och avtal, säger Romana Hävemyr.

Tillsammans med kollegor har hon redan varit på plats i Stockholm och mottagit utmärkelsen.

Har ni hunnit fira ordentligt?

– Nej, inte än. Men förberedelsena inför det pågår för fullt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!