De lanserar nya sajter för turister

Mediakoncernen NTM har sedan förra sommaren arbetat med en digital plattform för besöksnäringen i regionen.

Genom en ny digital plattform ska det gå smidigare att boka boende och entrébiljetter i samband med besök på Kolmårdens djurpark.

Genom en ny digital plattform ska det gå smidigare att boka boende och entrébiljetter i samband med besök på Kolmårdens djurpark.

Foto: Matz Glimhed

Norrköping2017-03-24 15:23

På måndag 27 mars är ett samarbete med Kolmårdens djurpark klart för lansering, under namnet kolmarden.holiday. Det är den första delen av plattformen. På den sajten ska djurparkens besökare kunna boka boende och entrébiljetter. Men plattformen, med funktioner, destinations- och servicesajter, vänder sig till besöksnäringen inom hela regionen, till vilken inte bara Östergötland räknas.

– Vi gör det här för att vi tror på besöksnäringen och har fömåga att göra det, vi har redaktionella krafter som berikar sajterna på ett trovärdigt sätt, de lokala relationerna och det tekniska kunnandet, säger Jocke Winqvist, produktchef hos NTM marknadsplatser.

– Sedan i somras har fyra tekniker/stystemvetare arbetat i 4 000 timmar bara med att utveckla bokningsfunktionen, säger Jocke Winqvist. På kolmårdssajten kan man till en början hitta tolv boenden.

– Vi tror det finns ett värde i att sajten sköts lokalt, säger Jocke Winqvist, medveten om att det finns fler sajter som man kan boka boenden, biljetter och semestertips på.

– Vi kan ge all information och en personlig touch och vi känner ju vår marknad, säger han och berättar att man utformat besökssajten tillsammans med flera referenshotell. Den digitala plattformen har alltså premiär på måndagen, men det här är bara början:

– Det här är någonting som aldrig kommer att ta slut, det kommer att ske en kontinuerlig utveckling. Allt kommer alltid att bli bättre, säger Jocke Winqvist.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!