Annonssamarbete med Vikingbuss

Resemöjlighet: Här är nyheterna som gör resan bättre

Med ständig strävan efter förbättring, introducerar VikingBuss nyheter för att ge reseupplevelsen ett lyft. Moderniserade fordon, förbättrad service och möjligheter till smidigare resande erbjuds resenärerna en bekväm och effektiv bussresa som matchar dagens behov och förväntningar.

"Det gör att våra bussar klassas som femstjärniga enligt internationell standard".

"Det gör att våra bussar klassas som femstjärniga enligt internationell standard".

Foto: VikingBuss

Native2024-02-21 09:28
Detta är ett annonssamarbete.

Företaget VikingBuss har rötter från 1930-talet, men det var först år 2010 som det övertogs av Stefan och Kerstin Wernholm som driver verksamheten idag. Resebutiken är belägen på Nygatan 32 i Linköping. 

undefined
Som bussresenär får du ta del av olika vyer under resans gång.

– Vi strävar efter att erbjuda prisvärda resor av hög kvalitet med skickliga reseledare och utmärkt service hela vägen. Dessutom erbjuder vi påstigningsplatser oavsett var man bor i länet, berättar Stefan.

Läs mer om vilka resor som erbjuds här.

Stefan har arbetat med bussar i 40 år och ett problem som alltid varit närvarande är hur trångt det är för passagerarna. Därför har han infört ett nytt koncept för verksamheten – ”Viking Class”. 

undefined
"Det gör att våra bussar klassas som femstjärniga enligt internationell standard".

– Företag som sysslar med bussresor av olika slag vill ju tjäna så mycket pengar så möjligt, vilket gör att de trycker in så många stolar som får plats. I takt med att befolkningen faktiskt blir längre och längre, och hur stor del själva bussresan är av våra resor har vi bestämt oss för att ta tag i det här problemet.

Han fortsätter:

– I samband med att vi tog nya tag efter pandemin så plockade vi ut ett antal stolar ur varje buss. Förr hade vi 59 platser, men idag har vi endast 48. Det gör att våra bussar klassas som femstjärniga enligt internationell standard.

I syfte av att kunderna ska känna att det är smidigt och tryggt att boka sina resor har de avskaffat bokningsavgiften på de flesta bussresor. Nu blir första betalningen 45 dagar innan resans avgång och fri avbokning fram till dess.

undefined
"Folk lär verkligen känna varandra på bussen".

Dessutom har de bestämt att ta ytterligare ett steg till mot största möjliga komfort på bussarna. Nu finns ett litet kök och en kaffeautomat där passagerarna själva kan gå och hämta en kopp när de blir sugna.

– Kaffet ingår i priset för bussresan. Det känns väldigt lyxigt!

I stället för att gästerna får betala för eget kaffe på rastplatserna finns det nu tillgängligt under hela resans gång.

undefined
Stefan och Kerstin Wernholm driver verksamheten idag.

– Det kan behövas med tanke på hur långa transportsträckor vissa av resorna innebär. Våra destinationer sträcker sig från allt mellan Stockholm till exempelvis Frankrike, Italien och Nordkap.

VikingBuss anordnar även flyg till vissa destinationer. Men fördelen med bussresorna är, enligt Stefan, framför allt den gemenskap som skapas.

– Folk lär verkligen känna varandra på bussen. Vi har många trogna kunder som träffat vänner för livet – det är guld värt, säger Stefan avslutningsvis. 

VikingBuss

Hemsida: https://www.vikingbuss.com/

Telefonnummer: 013-14 15 16 

Mejl: info@vikingbuss.com

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på NT.