2023 blev ett händelserikt år för Bilbörsen. Efter att ha öppnat sin andra anläggning i Linköping förvärvades anläggningar i Norrköping och Nyköping. Genom det etableras Bilbörsen bredare i Östergötland samtidigt som man introduceras i Södermanland. Det innebär att Bilbörsens anläggningar engagerar 125 medarbetare och når en årlig omsättning på 1,3 miljarder.
– Vår expansion innebär många förbättringar för våra kunder, säger Alexander Forsbeck, Key Account Manager.
Som exempel nämner han att kunder som rör sig mellan orterna i arbetet nu har tillgång till Bilbörsens service oavsett vilken ort som passar bäst för dagen.
Hjärtat i satsningen på företagskunder är Bilbörsens team av engagerade företagssäljare. Rikard Tufvander företagssäljare i Norrköping, Sofie Kvist företagssäljare i Linköping och Alexander Forsbeck har sammanstrålat för att berätta mer.
– Vi vill sticka ut från det traditionella och genomföra våra insatser lite annorlunda. Vi satsar stort på vår försäljning mot företag och arbetar proaktivt genom att till exempel möta kunder utanför vår anläggning och erbjuda provkörningar, säger Alexander Forsbeck.
Sofie Kvist instämmer och tillägger:
– Ett annat exempel är Kia som ligger i framkant med innovationer. Märkets nybilsgaranti på 7 år är en stor fördel, den gör det enkelt för företag att budgetera företagsbilarna.
Kia, Subaru och Iveco är de märken som Bilbörsen representerar. KIA har under åren utvecklats till ett premiumvarumärke när det gäller kvalitet och erbjudande.
– Kvaliteten hos Kia kan mäta sig med premiummärken, men till ett mer överkomligt pris. Kia har gått från att vara en uppstickare till att numera vara ”folkets bil” till ett rimligt pris, förklarar Rikard Tufvander.
– Våra leveranstider är också väldigt attraktiva jämfört med andra märken. Vi kan leverera från omgående upp till 3 månader, tillägger Alexander Forsbeck.
Bilbörsen är en närvarande partner till sina företagskunder. När rätt bilar valts ut och levererats fortsätter partnerskapet.
– Vi är i löpande dialog för att svara upp mot nya och förändrade behov och erbjuder alla företagskunder ett skräddarsytt upplägg för just deras verksamhet. Vi är med våra kunder i alla situationer och hela vägen, säger Rikard Tufvander.
Det pågående skiftet mot elektrifiering innebär en omställning för både företag och privatpersoner.
– Med sin starka strategi globalt kan Kia ligga i absolut framkant även i hållbarhetsfrågan. De har anpassat hela bilflottan i Europa och har även kunnat anpassa utbudet i Sverige utefter de förutsättningar som hållbarhetspolitiken innebär, säger Alexander Forsbeck och fortsätter:
– Våra Kia-kunder är fullt fokuserade på laddbara bilar, jag tror inte jag gjort en offert på någon Kia som inte är laddbar under de senaste månaderna.
Avslutningsvis konstaterar Rikard Tufvander, Sofie Kvist och Alexander Forsbeck att det är Bilbörsens vision de alltid har med sig inför kundmötet:
– Genom att i varje möte sprida glädje och genuint engagemang blir vi det mest attraktiva valet för både medarbetare, kunder och samarbetspartners. Det ska alltid kännas lätt och glädjefyllt att möta Bilbörsen kring våra produkter och tjänster – oavsett var och när vi möts.