Fem av fem spårvagnar.
Till en början hade jag tänkt att skippa den klassiska betygsättningen i den här texten. Jag är nämligen ingen expert. Spelintresset har funnits där sedan barnsben, men det har aldrig varit mer än så. En "casual gamer", som det heter.
Men med tanke på vilken kvalité som det här spelet håller, och vilket jäkla jobb som gänget på Dimfrost Studio uppenbarligen har lagt ner, tycker jag att det förtjänar en hyllning. Det är också vad det här blir, snarare än en kritisk granskning.
Det har varit spännande att följa utvecklingen av Bramble på håll.
Dimfrost har släppt teasers, trailers och demo-versioner. IGN, världens största spelhemsida med miljontals följare, har flera gånger uppmärksammat spelet.
Samtidigt har Dimfrost växt. Från att vara tre kompisar med ett gemensamt spelintresse är man nu runt 15 heltidsanställda som har tagit det här i mål tillsammans med ett antal konsulter.
Det man har lyckats skapa i lokalerna på Knäppingsborgsgatan är speciellt.
Spelet har en enkel och tydlig premiss. En pojke ger sig ut i skogen för att hitta sin syster som kidnappats av ett elakt troll. På resan stångas han med monster från den fornnordiska mytologin.
Ett äventyrsspel med skräckelement. Något som förvånade mig var hur läskigt det faktiskt är, inte bara för att vara en 3D-plattformare. 18-årsgränsen känns minst sagt befogad. Det här är inget spel du ska köpa till dina barn.
När jag pratade med en av grundarna och tidigare vd:n Fredrik Selldén berättade han att man var ute efter en "creepy" känsla, snarare än rena "jump scares".
Jag hoppade i alla fall till högt i soffan flera gånger, till exempel när huvudkaraktären Olle jagades av Näcken.
Pulsen var överlag inte låg.
Det går fort från att du i uppspelsfasen springer runt och letar efter fnittrande gnomer till att du ska ducka för en gigantisk trollkock som klyver dig på mitten med en köttyxa.
En annan sak som jag måste nämna är grafiken.
Storslagen och vacker är de bästa orden jag kan komma på för att beskriva den. Och det är tydligt att det är här som Dimfrost har lagt mest krut för att få till en levande atmosfär.
Även ljudproduktionen är i världsklass. När Olle kommer ut i en ljus glänta, omgärdad av ett hav med vitsippor och Linnea Björns version av "Den blomstertid nu kommer" spelas tror jag att det är få som inte kommer att få gåshud.
Om du ska testa ett spel i år – ge Bramble: The Mountain King en chans.
Visst, det finns några skarvar här och där, men i sammanhanget är det små detaljer. Det är inget som stör spelupplevelsen.
För spelintresserade är det ett måste, men om du känner dig minsta sugen att se varför det här är en bransch som de senaste åren har vuxit med rekordfart är det här inget dåligt ställe att börja på. Och samtidigt stödjer du din lokala spelstudio. Bara en sådan sak.
***
Här avslutar jag min hyllning, men det finns några frågetecken att reda ut. Vad händer till exempel härnäst för Dimfrost?
Det är tisdag och två dagar kvar till spelsläpp när jag tar ett nytt snack med Fredrik Selldén, som i dag arbetar som Dimfrosts Design director. Arbetet med spelet pågår in i det sista.
– Det är en del att göra. Mycket marknadsföring och vi jobbar med det sista buggletandet för att se till att det inte kommer några överraskningar. Försöker ha så bra koll på läget som möjligt helt enkelt.
Det är inte ofta som NT skriver spelrecensioner och det finns en bra förklaring till det. Att lokala spel släpps händer inte direkt varje dag.
– Det är jätteovanligt. Under lång tid har vi varit den enda spelstudion i Norrköping som har kunnat anställa folk. Spel är ganska eftersatt i regionen och där har vi försökt att ta ett stort kliv. Det är en jättebransch och det finns en extremt stor tillväxtmöjlighet för hela stan. Och nu tycker jag att man börjar se steg mot det. East Sweden Game har etablerat sig i Norrköping och får hjälp av Science Park. Folk är mer intresserade av vad vi gör och vi får komma ut och föreläsa mer. Så nu börjar det bubbla och hända saker, men det har varit en lång väg hit.
Trots att det är en hektisk period för Dimfrost blickar företaget redan framåt, avslöjar Fredrik Selldén.
– Sedan en månad tillbaka jobbar vi med nästa projekt parallellt. Vi är i uppstarten så det är väldigt hysch-hysch och hemligt. Vi kommer att gå ut med information när vi är redo.