Visst har SJ kundvärdar på Stockholms Central

SJ är en av få operatörer i Sverige som fortfarande har kvar kundvärdar på Stockholm Central.

Vi tror på det personliga mötet och har till skillnad från andra aktörer inga planer på att effektivisera bort våra kundvärdar, tvärtom, skriver Jonas Olsson, presskommunikatör vid SJ AB.

Vi tror på det personliga mötet och har till skillnad från andra aktörer inga planer på att effektivisera bort våra kundvärdar, tvärtom, skriver Jonas Olsson, presskommunikatör vid SJ AB.

Foto: Claudio Bresciani/TT

Insändare2023-04-26 21:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar

"SJ:s personal har ersatts med en app" NT 21/4

Signaturen GG - när det gäller din upplevelse på Stockholms Central kan jag tyvärr inte ge någon utförlig förklaring då jag saknar resedag och tidpunkt. Men jag vill poängtera att vi på SJ är en av få operatörer i Sverige som fortfarande har kvar kundvärdar på Stockholms Central. 

Vi tror på det personliga mötet och har till skillnad från andra aktörer inga planer på att effektivisera bort dessa, tvärtom. Kundvärdarna fyller en mycket viktig funktion för våra resenärer och vi undersöker därför om vi kan utöka antalet. Det låter som att du befunnit dig i anslutning till den stora informationstavlan på Stockholm Central och det är precis där kundvärdarna brukar stå i gröna SJ-västar. 

De är oftast där mellan klockan 06.00 till 18.30 från måndag till fredag och mellan klockan 10.00 till 18.30 på söndagar. 

Skulle du hamna i en liknande situation igen skulle jag rekommendera dig att ringa vår kundservice på 0771 - 75 75 75, så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig. Sedan några månader tillbaka har vi dessutom anställt fler personer inom kundservice och du borde därför komma fram relativt omgående.