Varumärket IFK Norrköping måste skyddas

IFK Norrköpings styrelse är ytterst ansvariga för en organisation med en omsättning i medelklass i Allsvenskan.

Varumärket IFK Norrköping måste skyddas och styras av namn som förstår att först höjer man omsättningen, sedan målsättningen, skriver Fredrik Jerhammar.

Varumärket IFK Norrköping måste skyddas och styras av namn som förstår att först höjer man omsättningen, sedan målsättningen, skriver Fredrik Jerhammar.

Foto: Stefan Jerrevang

Insändare2022-08-03 21:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Trots detta har man satt upp en målsättning att vara topp 3 varje år. Varför vår klubb, hur mycket vi än vill, skulle överprestera över tid är en gåta för mig. 
Istället har man fått en sportslig underprestation som är anmärkningsvärd för den utomstående och tragisk för oss som följer laget på nära håll.
Att tidigare ordföranden Peter Hunt försvann var ett misstag som många förstod redan då och som nu riskerar att bli tydligt på det mest olyckliga vis. Varumärket IFK Norrköping måste skyddas och styras av namn som förstår att först höjer man omsättningen, sedan målsättningen.