Det är vi som är kunder som gör jobbet, för vi får ju inte komma in på banken utan att boka tid – vilket är lika svårt som att komma till doktorn.
Ska vi hantera kontanter så är vi hänvisade till en automat – skulle man mot förmodan vilja sätta in pengar så är vi hänvisade till en automat och skulle det hända att du vill sätta in mynt - glöm det. Det finns ställen som tar mot mynt till en kostnad av tio procent av beloppet.
Men nu kommer det nästan värsta. Jag är kassör i en liten förening och för att få vara kund i banken betalar vi en avgift på 1 600 kronor per år (vi stör dem inte med besök eller motsvarande). I den kostnaden ingår att få använda swish. Jättebra för oss som säljer glass och läsk i vår kiosk. Om vi säljer en glass för tio kronor och köparen betalar med swish får vi behålla sju kronor och femtio öre.
Hallå banken: 2022 kostade en swishbetalning en krona nu har ni höjt till två och femtio - varför?
Ni skapar system som gör saker bättre men blir helt plötsligt värdelösa på grund av prissättningen. Att försöka prata med banken om priset går inte då de hänvisar till deras bolag Swish och att komma i kontakt med dem är inte möjligt.
Snälla banker, bli till även för oss som inte hanterar miljoner utan jobbar ideellt i små föreningar av olika slag.