Får en lapp med ett telefonnummer. Ringer tre gånger och en telefonsvarare säger att numret finns inte. Loggar in på 1177 och där står samma nummer. Ringer fjärde gången och lämnar uppgifter som personnummer med mera.
Efter fyra dagar har ingen hört av sig så jag ringer igen och efter ett tag ringer en sköterska tillbaka. Vi pratar igenom mina problem och jag berömmer henne som trevlig att prata med. Det ska komma ett brev i lådan men när beror på hur vi prioriterar. Men jag är ju sjuk nu. Berättade att det finns en journal med mycket anteckningar efter två stroke och en hjärtrenovering och att jag är i dåligt skick nu.
Det är en och en halv månad sedan men inget brev har kommit. Det här har jag aldrig varit med om i mitt 75 åriga liv. Vad är det för sjuk vård vi har. Vart ska man vända sig när man är dålig. Akuten?
Anders.S
Svar direkt
Att döma av din beskrivning har något brustit i våra rutiner. Jag vill gärna komma i kontakt med dig och höra din berättelse, allt för att kunna ge dig den hjälp du behöver. Dialogen med våra patienter är mycket viktig för att vi ska kunna ge det bästa till våra patienter.
Charlotte Kettle, verksamhetschef, Vårdcentralen Valdemarsvik