Svårt att komma i kontakt med vårdcentralen

Jag skulle idag måndagen 11:e juli försöka ringa till Vårdcentralen Cityhälsan Centrum i Norrköping, men det visade sig snart vara lättare sagt än gjort.

Insändarskribenten skriver att det varit svårt att nå vårdcentralen via telefon.

Insändarskribenten skriver att det varit svårt att nå vårdcentralen via telefon.

Foto: Andersson Magnus

Insändare2022-07-13 19:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag ringde upp vårdcentralen exakt 07:45, den tiden då telefontiden startar men möttes då av orden: "Det är många som ringer nu och vår telefonkö är fylld för dagen. Vi ber dig återkomma nästkommande helgfria vardag." Jag tänkte då att det måste vara något fel så jag försökte att ringa upp på nytt men fick då samma svar.

Man undrar hur detta kan vara möjligt? Man ringer alltså vårdcentralen på sekunden när de öppnar men ändå är telefonkön fylld för dagen! Hur ska man i så fall kunna nå vårdcentralen undrar man? Nu får man alltså stå ut med sina krämpor och besvär ytterligare ett dygn och hoppas på att man får kontakt med någon på vårdcentralen imorgon. Hur nu det ska gå till, kommer någon överhuvudtaget att svara?


Det vore intressant att få veta hur Vårdcentralen Cityhälsan Centrum rekommenderar sina patienter att kontakta dem, ska man kanske uppsöka dem personligen?

I väntans tider

Svar direkt

Vi beklagar att du inte kom fram till vårdcentralen på telefon den aktuella dagen. Vår patienttelefon öppnar klockan 07.40 på vardagar och tyvärr blir tiderna ofta uppbokade mycket snabbt.

Nu under semesterperioden har vi en lägre bemanning än vanligt. Vi har de senaste dagarna också haft flera sjuka medarbetare, vilket påverkar tillgängligheten. Om dina besvär kvarstår hoppas vi att du gör ett nytt försök att komma i kontakt med oss. Det går också att vända till 1177 för rådgivning per telefon eller på webben.

Edna Ziegelasch, vårdenhetschef Cityhälsan Centrum