Ständigt trafikkaos i Norrköping

Hur står det till med planeringen i kommunen? Det kan man fundera över när man ser det trafikkaos som är i stan.

Insändare 5 oktober 2021 18:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vid Ingelsta är det långa köer liksom vid Söderleden och då allra mest påfarten från E22. Där bildas köer som till och med stoppar trafiken som åker över Ljura. 

Femöresbron har varit på tapeten länge och man har velat flytta den, men nu kom det plötsligt att den skulle byggas på exakt samma ställe där den låg tidigare. 

Returpunkten skulle helt plötsligt stängas och den nya skulle inte kunna vara i drift förrän om ett år. Där har man också ändrat sig och vi har fått en tillfällig returpunkt men hur kunde man fatta det beslutet om stängning när det handlade om två kommunala bolag. 

Sedan sa Reidar Svedahl i en artikel att om fem år kan det hända något vad gäller Strömsholmen. Så många turer som det varit om denna oas sedan 50-talet. En planeringsfas på 70 år och det är nog ett svårslaget rekord bland svenska kommuner. 


 
 
 
 
 
 

Ämnen du kan följa
Läs mer!

Insändare: Årets idrottsstad - marknadsför vid E4:an!

Årets idrottsstad - marknadsför vid E4:an!

Nu ska Norrköping rensas på cyklar som blivit kvar – så ska du göra om din försvinner

Nu ska Norrköping rensas på cyklar som blivit kvar – så ska du göra om din försvinner

Tidningsbudet Joachim nära att fastna i regnkaoset: "Vissa vägar är rena badplatserna "

Tidningsbudet Joachim nära att fastna i regnkaoset: "Vissa vägar är rena badplatserna "

Insändare: Varför bygga en öppningsbar bro?

Varför bygga en öppningsbar bro?

Risk för köer när Händelöbron måste repareras

Risk för köer när Händelöbron måste repareras
Visa fler