Hur kan ett företag som Eon behandla sina kunder så nonchalant? I onsdags försvann elen 08.40 och när jag letade på deras avbrottssida fick jag se att det var ett planerat avbrott för inkoppling av en ny nätstation mellan 08.40 och 13.30.
Min fru, som står för abonnemanget, fick ett sms från Eon klockan 10.20 om det "planerade" arbetet. Man ber visserligen om ursäkt för att "aviseringen inte nått er", men förra gången en liknande händelse inträffade för cirka ett halvår sedan, fick vi ingen avisering alls.
Om det företag i tjänstesektorn som jag arbetar för, skulle behandla våra kunder så här skulle jag snart vara arbetslös. Rättning och skärpning Eon, så här får ni inte behandla era dyrt betalande kunder!
Strömlös Kolmårdsbo
Svar:
Eon:s avsikt är att alltid i god tid innan ett planerat avbrott av elförsörjning meddela våra kunder om att avbrott skall ske. Vi har full respekt för att oplanerade avbrott kan innebära utmaningar. Det är naturligtvis inte bra när våra kunder inte får den information som vi har för avsikt att förmedla, vilket verkar ha skett i detta fall. Vi har brustit i våra processer och det har lett till att vi ser över våra rutiner för aviseringar till våra kunder.
Vi ber om ursäkt för det inträffade.
Eon Energidistribution, via regional kommunikationschef Martin Callmeryd