Länsförsäkringar visar nonchalans mot sina kunder

Återigen har bankerna visat upp sin totala nonchalans mot sina kunder. Nyligen har två banker meddelat att dom stänger en del av sina servicekontor.

Vi är många i Jursla, Åby, Krokek och Kolmården som haft stor nytta avIngelstakontoret, skriver signaturen Sir John.

Vi är många i Jursla, Åby, Krokek och Kolmården som haft stor nytta avIngelstakontoret, skriver signaturen Sir John.

Foto: Jeppe Gustafsson/arkiv

Insändare2021-04-20 14:15
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Själv har jag mycket uppskattat Länsförsäkringars lokalkontor på Ingelsta.

Nu har man högdraget meddelat att endast tidbokade besök tillåts.Varje gång jag varit där har jag berömt banken för att de har ett kontor där det är lätt att slinka in och få hjälp med det man behöver. Att slippa åka in i centrum och krångla med parkeringshus med mera har varit jätteskönt.

Det var mycket därför som jag valde Länsförsäkringar Bank.Vi är många i Jursla, Åby, Krokek och Kolmården som haft stor nytta av
Ingelstakontoret. 

Personlig kontakt verkar inte vara något som intresserar Lf-bank. Avpersonifiering och att alla kunder bara är ett nummer verkar vara det yttersta målet för bankerna. Shame on you! Gör om och gör rätt!

Sir John

Svar direkt


Jag beklagar att du känner dig besviken. 

Länsförsäkringar Östgöta ägs av drygt 200 000 östgötar. Att vara ett lokalt kundägt bolag förpliktigar och vi vill göra allt vi kan för att våra kunder ska känna sig trygga och få snabb hjälp hos oss. 

Under en längre tid har vi sett hur kunderna i allt större utsträckning vill få hjälp över telefon och i digitala kanaler. Det kan handla om att träffa sin bankrådgivare online, mejla för frågor eller ringa till vår kundservice. Vi är angelägna om att så många kunder som möjligt ska få hjälp inom rimlig tid och inte behöva vänta i telefonkö eller på mejlsvar för länge. 

Med anledning av det alltmer digitala kundbeteendet, så har vi valt att omprioritera så att fler av våra bankmedarbetare kan hjälpa kunderna i de digitala kanalerna. Därför kommer vi framöver att ha ett kontor/ort på de fem orter där vi finns idag, öppet för spontana kundbesök, vilket innebär att kunder som tidigare besökt Ingelstakontoret spontant nu välkomnas till citykontoret i Norrköping istället.

 Vår förhoppning är att vi på detta sätt kommer kunna hjälpa fler kunder inom rimlig tid utan att tumma på möjligheten att möta oss personligen. 

Du är självklart välkommen att boka en rådgivningstid på vårt kontor i Ingelsta, även fortsättningsvis.

Filip Apelstav, bankchef, Länsförsäkringar Östgöta