Biljetter säljs via hemsidan och biljettkassan.
Sedan länge har det varit biljettsläpp för annonserade arrangemang och till några är det få platser kvar.
Dock är bokningssystemet på hemsidan inte anpassat för alla. Vid behov av rullstolsplats framgår ”Handikapplats bokas genom biljettkassan, tel: 011-155100.” Men biljettkassan är sommarstängd perioden 25 juni – 9 augusti och detsamma gäller telefontider. Således går det inte köpa biljetter den vägen heller. Det här innebär att även medföljande sällskap, som kan använda ordinarie bokningssystemet, får vänta med sitt biljettköp till dess rullstolsplats är bokad.
Det är utestängande och oacceptabelt! Alla ska kunna köpa biljetter på lika villkor vare sig man har en funktionsnedsättning eller inte.
Via salongsöversikter och med markerade stolsnummer kan bokningssystemet göras tillgängligt för alla.
Varför kan inte alla köpa biljett i det ordinarie bokningssystemet?