Har också problem med Easypark-appen

När Maria Larsson från parkeringsenheten svarar som hon gör på en insändare i NT att de inte observerat felet, som insändaren beskriver kan jag berätta att det är fler som drabbats.

Ännu en läsare beskriver sina problem att parkera med hjälp av Easypark-appen.

Ännu en läsare beskriver sina problem att parkera med hjälp av Easypark-appen.

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Insändare2021-03-14 13:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Apropå

”Dåligt beslut att byta parkeringsapp” NT 12/3

Jag har upplevt liknande fel i Easy-Park appen, kartan hittar ingen automat/parkeringsplats tillhörande Easy Park trots att jag står på kommunens parkering, och där det tidigare använts Parkster. Appen visar på parkering i närheten men inte just där man står, detta har hänt ett flertal gånger. 

Har resulterat i att jag ej kunnat parkera där jag önskat. Rekommenderar ansvarig att kontakta leverantören och be dem se över sin app. Med Parkster fungerade det alltid till 100 procent och har aldrig upplevt några liknande problem, det kom alltid upp förslag i appen som stämde med vart bilen stod.