Dåligt byte av parkeringssystem

Kommunens byte av parkeringssystem har ställt till problem för flera Norrköpingsbor.

Vi får självklart undersöka om det finns något som vi kan göra från vårt håll för att åtgärda problemet, skriver Maria Larsson på kommunens parkeringsenhet i sitt svar till signaturen Kippa.

Vi får självklart undersöka om det finns något som vi kan göra från vårt håll för att åtgärda problemet, skriver Maria Larsson på kommunens parkeringsenhet i sitt svar till signaturen Kippa.

Foto: Eva Jensen/Daniella Ring

Insändare2021-03-11 19:15
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Norrköpings kommun har upphandlat Easypark från den 1 februari i år för betalning av kommunens ägda p-platser inom staden,
Kan man ju inte tycka har någon betydelse om allt fungerar som det gjort med Parkster som alltid fungerat bra. 

Nu är det ju inte så. Jag har varit i staden och försökt parkera med Easyparks app tre gånger. Varje gång får jag upp att internetuppkoppling saknas (jag har ominstallerat appen 3 gånger). Jag har inga problem för övrigt med internet så där ligger inte problemet.


Efter detta har jag valt att ta bort appen.
Gick in och sökte på Easypark och omdömen och man kan ju undra om man på kommunen inte gör detsamma innan man skriver avtal med ett företag.
Dåligt av kommunen!

Kippa
 

Svar direkt



Tråkigt att du inte får EasyParks app att fungera. Vi har inte observerat felet som du nämner hos andra användare men vi får självklart undersöka om det finns något som vi kan göra från vårt håll för att åtgärda problemet. Gällande vår upphandling av leverantör för telefonparkering så följer vi kommunens regler och lagen om offentlig upphandling. 

Maria Larsson, gruppchef Parkeringsenheten, Norrköpings kommun