Av Erik Jersenius
11 februari 2023 07:00
För evigt ung – undergångshymnen som blev favorittryckaren
10 februari 2023 17:00
Erik Jersenius: Nattsvarta Dogborn är precis vad svensk film behöver – en skoningslös rannsakan av vårt eget samvete
10 februari 2023 07:00
Noréns klassiker – en lång natts färd mot dag
8 februari 2023 09:00
Visst är konsten nödvändig – utan kulturens bilder kan vi inte se och skärskåda oss själva
4 februari 2023 05:00
Fira den östgötska konsten på Konstmuseet
24 januari 2023 07:00
David Lynchs Lost Highway – meningslöst postmodernt mischmasch eller filmisk milstolpe?
21 januari 2023 07:00
“Den amerikanska drömmen är döende” – Pierre Schori återupptäcker den svensk-amerikanske giganten Carl Sandburg
19 januari 2023 18:00
Prisade Finspångssonen Hans Gunnarsson fortsätter att jaga livets mysterium i Död mans skugga
18 januari 2023 17:00
“1923” – den nya västernserien gör Amerika "great" igen
7 januari 2023 07:00
Lise Nørgaard – geniet bakom tv-klassikern “Matador”
6 januari 2023 14:42
Som en smäktande wienervals – humoristisk “galakonzert” i habsburgska väldets spår
3 januari 2023 22:09
Erik Jersenius: Ett lillfingers avstånd – vem är det som styr och ställer med kulturen egentligen?
2 januari 2023 20:06
Erik Jersenius: Rena djungeln i folkhemmet – i feminismens Sverige tar alfahannarna allt
31 december 2022 07:00
Tradition är tradition – därför kan vi inte låta bli att se Ivanhoe
29 december 2022 17:00
Den "förbjudna" Disneyfilmen – därför har du aldrig sett den
24 december 2022 08:00
Erik Jersenius: Stranger Things på östgötska – Crazy Pictures bryter ny mark för svensk film
23 december 2022 17:00
"Det bästa biblioteket som finns" • Många firade bibliotekets tioårsjubileum – men får det vara kvar?
18 december 2022 17:00
Vasalandet Vikbolandet – vad kan vi lära oss av Östergötlands kungliga förflutna?
17 december 2022 09:00
”Fanny och Alexander” 40 år – lika magisk nu som då
17 december 2022 05:00