Var finns järnvägsspåren till lagerbyggnaderna?

Antalet stora lagerbyggnader i Norrköping ökar ständigt. Senaste exemplen kan ses på Kvillingeslätten och Malmölandet.

Insändare 28 september 2021 07:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Samtliga färdigställda byggnader - Martin & Servera, Postnord och Rusta - saknar järnvägsanslutnig och utvecklingen går mot fler lastbilstransporter. 

Att minska avgasutsläppen och nå klimatmålet känns nu alltmer avlägset. Var tanken att den nybyggda Kardonbanan enbart skulle användas för containertransporter till och från Pampushamnen? 

Undrar hur logistikföretag, näringslivs- och miljöansvariga i kommunen tänker. Eller tänker man överhuvudtaget inte alls? 

Avsaknaden av spåren förskräcker.


 
 
 
 
 
 

Ämnen du kan följa
Läs mer!

Efter problemen i pandemin – nu ser det ut att vända för trollkarlen

Fastighetsaffärer

49-åring ny ägare till radhus i Norrköping - prislappen: 2 595 000 kronor

Fastighetsaffärer

Hus på 129 kvadratmeter från 1936 sålt i Norrköping - priset: 4 400 000 kronor

Fastighetsaffärer

Huset på Lotstorpsvägen 3 i Norrköping sålt för andra gången på kort tid

Fastighetsaffärer

Nya ägare till villa i Norrköping - 3 950 000 kronor blev priset

Visa fler