NTM satsar på nationell tv-reklam

Norrköpings Tidningars Media AB, NTM, satsar nu inom tv-reklam på nationell nivå. En försäljningsorganisation etableras nu i Stockholm av den anledningen.

6 september 2011 17:49

NTM har haft stor framgång med sitt teve-koncept. Här i Norrköping sänder man 24NT, i Linköping 24Corren, Uppsala 24UNT samt i Norrbotten sänder man 24Norrbotten.

Totalt ger dessa fyra tv-kanaler en veckoräckvidd om 301 000 personer. En siffra som kommer att öka ytterligare inom kort då Helsingborgs Dagblad ska starta teve-sändningar enligt samma koncept, kallat 24HD.

 - Våra sändningar har utvecklats bra med en stadig ökning av tittarsiffror och
räckvidder, säger Lennart Foss, koncernchef på NTM, i ett pressmeddelande.

När distributionen är komplett i Helsingborg räknar NTM med att den totala räckvidden för 24-konceptet kommer att överstiga 400 000 i veckoräckvidd.

- Det unika med 24-konceptet är att vi är hyperlokala och experter på våra
sändningsområden. Vi har tillgång till nästan 100 journalister per mediehus. Detta innebär att vi uppdaterar våra nyhetssändningar kontinuerligt, säger Lennart Foss.

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
NT