Han ligger delad femma i totallistan efter två deltävlingar.
Ett bra läge bakom ledaren Patrik Ydrefalk med fyra deltävlingar kvar om det inte vore för frustrationen över hur bra det borde ha varit.
Om bara motorn fungerade.
I första deltävlingen i Tomelilla var Anton kvaltrea, men motorn rasade på sista varvet och han missade semifinalen.
Till Arvika investerade Valdemarsviksföraren i en ny Volvomotor för 300 000 kronor i Ford Fiestan.
Men de vibrationsproblem som de haft tidigare, med den första ursprungliga motorn var kvar.
Ändå körde Anton in på en femteplats.
Det mesta har undersökts för att hitta felet.
Utan någon framgång.
– Vibrationerna fortsätter och vi kan inte hitta vad det beror på. Det är frustrerande när vi inte vet vad det är. Det är inte lätt att tävla med 30 hästkrafter mindre än konkurrenterna, säger Anton Isaksson.
Nästa tävling är i Piteå om knappt två veckor. Det är Antons fjärde säsong i rallycross. Två som junior innan han skaffade den nuvarande tävlingsbilen. Första säsongen blev en se-och-lära säsong. Det var nu den stora utväxlingen skulle ha skett.
– Det var tveksamt om vi skulle åkt till Arvika och tävlat. Nu får vi lägga oss under bilen för att försöka komma fram till vad det beror innan vi åker till Piteå. Vi har verkligen gjort en satsning fullt ut till den här säsongen. Inte snålat in på något för att vi ska kunna utmana om SM-titeln. Därför känns det väldigt tungt att lägga kraft på det här när vi kanske hade behövt den för att finjustera detaljer istället, säger Anton Isaksson.