Företaget satsar på större lokaler

Ett nytt kontor som redan har blivit för trångt och nyckelpersoner som ska rekryteras. Det är angenäma problem att lösa för snabbväxande Ideal of Sweden i Norrköping.

Expansion. iDeal of Sweden flyttade nyligen in på ett nytt kontor men ska snart få nya lokaler för att kunna växa vidare.

Expansion. iDeal of Sweden flyttade nyligen in på ett nytt kontor men ska snart få nya lokaler för att kunna växa vidare.

Foto: Ulla Ericsson

Norrköping2017-08-03 17:00

Mobilskal har blivit en modeaccessoar och Ideal of Swedens affärsidé är att tillverka flera kollektioner varje år som följer trenderna.

Företaget har 20 anställda i Norrköping och fyra internationellt men de ska snart bli fler.

– Vi rekryterar tio personer den närmaste tiden. Det är flera inom ledande befattningar och vi behöver även social media-koordinatorer som följer trenderna på våra olika marknader, säger Joachim Lindström, vd.

Ideal of Sweden flyttade nyligen in i ett nytt kontor på Drottninggatan i Norrköping. Men där har man redan blivit trångbodda på sina 180 kvadratmeter så i oktober lägger man till en ny sammanhängande kontorsyta på 250 kvadratmeter.

– Vi öppnar även kontor i Stockholm snart. Nyckeln till våra framgångar är vår marknadsföringsstrategi där sociala medier spelar en viktig roll, säger Joachim Lindström.

Under 2017 har Joachim Lindström och Filip Ummer sålt 20 procent av företaget till investeraren eEquity. Med detta kapital kan man fortsätta utveckla e-handeln och bli ännu starkare på exportmarknaderna.

– Genom vår nya delägare ingår vi i ett nätverk där andra framgångsrika e-handelsföretag ingår, förklarar Joachim Lindström. Det ger oss ett värdefullt kunskapsutbyte.

Årets omsättning väntas bli cirka 150 miljoner kronor. Hälften av handeln sker via återförsäljare och andra halvan är e-handel. Snart släpps höstkollektionen och detta firas med event i bland annat London, Paris och Los Angeles.

– Vi bygger allt inifrån och de här eventen planeras helt härifrån, säger Joachim Lindström. Våra medarbetare har koll på våra olika marknader och vilka influencers som är tongivande i olika länder.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om