HÄR ÄR ARTIKELN MED FÖRKLARINGEN TILL MEJLET.
När Sladden Hultgren från Norrköping går igenom sin mejlkorg är han noga med att inte öppna länkar i mejl som han inte känner till.
– Jag kastar alla från banker och telebolag som jag inte är kund hos. Allt för att inte få något datorvirus, säger han.
Men när det kom ett mejl från Östgötatrafiken öppnade han det då han har registrerat ett konto där.
– Enligt avsändaren hade mitt konto blivit inaktiverat. För att återaktivera det skulle jag klicka på en länk, säger han.
Sladden Hultgren blev misstänksam och ringde till Östgötatrafiken.
– De visste inte vad det här var och hävdade att de inte hade skickat det, säger Hultgren.
Eva Gylltorp, kommunikationschef på Östgötatrafiken, känner inte heller till ärendet.
– Om vår kundtjänst säger att det inte är från oss, är det säkert någon som utgett sig för att vara Östgötatrafiken. Men jag har inte hört något om att det pågår en våg med bluffmejl just nu, säger Gylltorp, som uppmanar alla som får den här typen av mejl att höra av sig till Östgötatrafiken.
Sladden Hultgren hoppas att hans agerande bidrar till att andra resenärer nu blivit uppmärksamma på liknande märkliga mejl.